2018-07-11 / 1:00
Program przeznaczony dla widzów od lat 7
Program emitowany w ramach pasma "Być człowiekiem". Twórcy próbują odpowiedzieć na pytanie dlaczego kupujemy to, co kupujemy, starają się dociec, kto stworzył świat szalejącego konsumpcjonizmu i jak do tego doszło. Dziennikarz śledczy Jacques Peretti analizując trendy i techniki sprzedaży dochodzi do wniosku, że za obecny stan rzeczy nie są wcale winni specjaliści od reklamy i marketingu, lecz producenci określonych dóbr. Ich odwieczny sen o nigdy niezaspokojonej żądzy kupowania spełnił się, kiedy konsumenci "kupili" ideę ciągłego unowocześniania i modernizowania. Producenci wzięli także na cel niewykorzystany wcześniej rynek produktów dla dzieci. Nauczyli się, że zasady stosowane wobec najmłodszych można z sukcesem zastosować do sprzedawania produktów dorosłym. Największą siłą napędową konsumpcjonizmu okazał się jednak strach. Eksploatując ludzkie lęki, producenci stworzyli ogromny i wart miliony dolarów rynek produktów związanych ze zdrowiem i bezpieczeństwem. Jacques Peretti ujawnia, że współczesne produkty coraz częściej projektowane są tak, aby się szybko psuły, co zmusza nas do kupowania nowych.
Czas trwania: 1 h 05 min
Reżyseria: Mike Radford,
![]() |
2025-04-30 21:40 |
The Last of Us 2
8 / 10
Mija pięć lat od niebezpiecznej podróży Ellie (Bella Ramsey) i Joela (Pedro Pascal). Oboje nadal próbują funkcjonować w świecie, którego reguły narzuca pandemia... |
![]() |
2025-04-30 21:00 |
xXx 2: Następny poziom- film sensacyjny
4 / 10
Agentowi Augustusowi Gibbonsowi (Samuel L. Jackson) cudem udaje się ujść z życiem z zamachu. Podejrzewa, że mordercy zostali nasłani przez tajną frakcję, która zamierza... |
|
2025-04-30 14:15 |
Architektura miłości- komedia romantyczna
5 / 10
Optymistycznie nastawiona do życia malarka Vanessa (Kimberly-Sue Murray) zaczyna pracę nad muralem w miejscowym szpitalu. Odpowiedzialny za jego rozbudowę architekt Nate (Josh... |