2018-07-13 / 3:40
Program przeznaczony dla widzów od lat 7
Program emitowany w ramach pasma "Być człowiekiem". Twórcy próbują odpowiedzieć na pytanie dlaczego kupujemy to, co kupujemy, starają się dociec, kto stworzył świat szalejącego konsumpcjonizmu i jak do tego doszło. Dziennikarz śledczy Jacques Peretti analizując trendy i techniki sprzedaży dochodzi do wniosku, że za obecny stan rzeczy nie są wcale winni specjaliści od reklamy i marketingu, lecz producenci określonych dóbr. Ich odwieczny sen o nigdy niezaspokojonej żądzy kupowania spełnił się, kiedy konsumenci "kupili" ideę ciągłego unowocześniania i modernizowania. Producenci wzięli także na cel niewykorzystany wcześniej rynek produktów dla dzieci. Nauczyli się, że zasady stosowane wobec najmłodszych można z sukcesem zastosować do sprzedawania produktów dorosłym. Największą siłą napędową konsumpcjonizmu okazał się jednak strach. Eksploatując ludzkie lęki, producenci stworzyli ogromny i wart miliony dolarów rynek produktów związanych ze zdrowiem i bezpieczeństwem. Jacques tłumaczy, jak producenci wyciągnęli wnioski ze sprzedaży skierowanej do najmłodszych i zrobili z dorosłych konsumentów zachowujących się jak dzieci.
Czas trwania: 45 min
Reżyseria: Claire Burnett,
2024-10-02 23:50 |
Dom Charnela- horror
3 / 10
Opuszczona rzeźnia zostaje wyremontowana i sprzedana jako nowoczesny apartamentowiec. Niczego niepodejrzewających lokatorów czeka przerażająca niespodzianka. |
|
2024-10-02 13:50 |
Kolej na podróże z Nickiem Knowlesem
7 / 10
Nick Knowles ponownie wyrusza w podróż. Angielski prezenter przemierza kontynenty za pośrednictwem szlaków kolejowych. Dzięki wyprawom poszerza swoją wiedzę o kulturze i... |
|
2024-10-02 18:10 |
Książę i ja- komedia romantyczna
6 / 10
Wisconsin. Paige Morgan (Julia Stiles) jest przyzwyczajona do ciężkiej pracy. Jako córka miejscowego farmera odznacza się dużą samodzielnością, ma silny charakter i... |