2018-07-13 / 3:40
Program przeznaczony dla widzów od lat 7
Program emitowany w ramach pasma "Być człowiekiem". Twórcy próbują odpowiedzieć na pytanie dlaczego kupujemy to, co kupujemy, starają się dociec, kto stworzył świat szalejącego konsumpcjonizmu i jak do tego doszło. Dziennikarz śledczy Jacques Peretti analizując trendy i techniki sprzedaży dochodzi do wniosku, że za obecny stan rzeczy nie są wcale winni specjaliści od reklamy i marketingu, lecz producenci określonych dóbr. Ich odwieczny sen o nigdy niezaspokojonej żądzy kupowania spełnił się, kiedy konsumenci "kupili" ideę ciągłego unowocześniania i modernizowania. Producenci wzięli także na cel niewykorzystany wcześniej rynek produktów dla dzieci. Nauczyli się, że zasady stosowane wobec najmłodszych można z sukcesem zastosować do sprzedawania produktów dorosłym. Największą siłą napędową konsumpcjonizmu okazał się jednak strach. Eksploatując ludzkie lęki, producenci stworzyli ogromny i wart miliony dolarów rynek produktów związanych ze zdrowiem i bezpieczeństwem. Jacques tłumaczy, jak producenci wyciągnęli wnioski ze sprzedaży skierowanej do najmłodszych i zrobili z dorosłych konsumentów zachowujących się jak dzieci.
Czas trwania: 45 min
Reżyseria: Claire Burnett,
![]() |
2025-10-14 14:05 |
Blue - Nietoperz owocowy
6 / 10
Niezwykłe przygody Blue, sześcioletniej suczki rasy blue heeler, która uwielbia, gdy jej rodzinna codzienność jest przepełniona niezwykłymi wydarzeniami. Kreatywna zabawa... |
![]() |
2025-10-14 18:30 |
Blue 2
6 / 10
Dalsze przygody Blue, sześcioletniej suczki rasy blue heeler, która uwielbia, gdy jej rodzinna codzienność jest przepełniona niezwykłymi wydarzeniami. Kreatywna zabawa... |
![]() |
2025-10-14 5:40 |
Premiera - Shrek i duch Lorda Farquaada- film krótkometrażowy
6 / 10
Shrek i Fiona wybierają się do hotelu, w którym mają spędzić miesiąc miodowy. Towarzyszy im Osioł. W pewnym momencie parze objawia się duch lorda Farquaada. Wysyła on... |