2018-02-08 / 12:35
Program przeznaczony dla widzów od lat 7
Program emitowany w ramach pasma "Być człowiekiem". Twórcy próbują odpowiedzieć na pytanie dlaczego kupujemy to, co kupujemy, starają się dociec, kto stworzył świat szalejącego konsumpcjonizmu i jak do tego doszło. Dziennikarz śledczy Jacques Peretti analizując trendy i techniki sprzedaży dochodzi do wniosku, że za obecny stan rzeczy nie są wcale winni specjaliści od reklamy i marketingu, lecz producenci określonych dóbr. Ich odwieczny sen o nigdy niezaspokojonej żądzy kupowania spełnił się, kiedy konsumenci "kupili" ideę ciągłego unowocześniania i modernizowania. Producenci wzięli także na cel niewykorzystany wcześniej rynek produktów dla dzieci. Nauczyli się, że zasady stosowane wobec najmłodszych można z sukcesem zastosować do sprzedawania produktów dorosłym. Największą siłą napędową konsumpcjonizmu okazał się jednak strach. Eksploatując ludzkie lęki, producenci stworzyli ogromny i wart miliony dolarów rynek produktów związanych ze zdrowiem i bezpieczeństwem.
Czas trwania: 1 h 05 min
Reżyseria: Claire Burnett,
2024-11-12 20:00 |
Fuga- film psychologiczny
7 / 10
Alicja (Gabriela Muskała) cierpi na amnezję. Nie pamięta, kim jest, ani skąd pochodzi. Ciężko pracuje, by poznać siebie i na nowo ułożyć swoje życie. Za sprawą... |
|
2024-11-12 22:35 |
Amonit- dramat obyczajowy
6 / 10
Anglia, lata 40. XIX wieku. Mary Anning (Kate Winslet) jest uznaną paleontolożką, choć jej osiągnięcia niejednokrotnie bywają pomijane przez składające się głównie z... |
|
2024-11-12 00:30 |
Portret kobiety w ogniu- melodramat
9 / 10
Francja, 1760 rok. Héloise (Adéle Haenel) jest arystokratką, którą czeka zaaranżowane małżeństwo. Przybyła z Paryża malarka Marianne (Noémie Merlant) ma namalować... |