2018-07-13 / 1:00
Program przeznaczony dla widzów od lat 7
Program emitowany w ramach pasma "Być człowiekiem". Twórcy próbują odpowiedzieć na pytanie dlaczego kupujemy to, co kupujemy, starają się dociec, kto stworzył świat szalejącego konsumpcjonizmu i jak do tego doszło. Dziennikarz śledczy Jacques Peretti analizując trendy i techniki sprzedaży dochodzi do wniosku, że za obecny stan rzeczy nie są wcale winni specjaliści od reklamy i marketingu, lecz producenci określonych dóbr. Ich odwieczny sen o nigdy niezaspokojonej żądzy kupowania spełnił się, kiedy konsumenci "kupili" ideę ciągłego unowocześniania i modernizowania. Producenci wzięli także na cel niewykorzystany wcześniej rynek produktów dla dzieci. Nauczyli się, że zasady stosowane wobec najmłodszych można z sukcesem zastosować do sprzedawania produktów dorosłym. Największą siłą napędową konsumpcjonizmu okazał się jednak strach. Eksploatując ludzkie lęki, producenci stworzyli ogromny i wart miliony dolarów rynek produktów związanych ze zdrowiem i bezpieczeństwem. Jacques tłumaczy, jak producenci wyciągnęli wnioski ze sprzedaży skierowanej do najmłodszych i zrobili z dorosłych konsumentów zachowujących się jak dzieci.
Czas trwania: 55 min
Reżyseria: Claire Burnett,
![]() |
2025-05-01 14:15 |
Mentalista 5 - Czerwony lakier do paznokci
6 / 10
Dalszy ciąg losów Patricka Jane'a (Simon Baker), który jest niezależnym konsultantem w Kalifornijskim Biurze Śledczym (CBI). Obdarzony intuicją, nadzwyczajnymi zdolnościami... |
|
2025-05-01 19:55 |
Jaś Fasola 4 - Winda
7 / 10
Przygody Pana Fasoli i jego pluszowego misia Teddy'ego. Fasola wielokrotnie próbuje przechytrzyć podejrzliwą właścicielkę mieszkania, panią Wicket, i jej pupila, jednookiego... |
|
2025-05-01 10:35 |
Współczesna rodzina - Poleć ze mną
8 / 10
Serial utrzymany w konwencji paradokumentu o codziennych perypetiach trzech rodzin. 60-letni Jay Pritchett (Ed O'Neill) ożenił się powtórnie ze znacznie od siebie młodszą... |