2018-07-12 / 1:00
Program przeznaczony dla widzów od lat 7
Program emitowany w ramach pasma "Być człowiekiem". Twórcy próbują odpowiedzieć na pytanie dlaczego kupujemy to, co kupujemy, starają się dociec, kto stworzył świat szalejącego konsumpcjonizmu i jak do tego doszło. Dziennikarz śledczy Jacques Peretti analizując trendy i techniki sprzedaży dochodzi do wniosku, że za obecny stan rzeczy nie są wcale winni specjaliści od reklamy i marketingu, lecz producenci określonych dóbr. Ich odwieczny sen o nigdy niezaspokojonej żądzy kupowania spełnił się, kiedy konsumenci "kupili" ideę ciągłego unowocześniania i modernizowania. Producenci wzięli także na cel niewykorzystany wcześniej rynek produktów dla dzieci. Nauczyli się, że zasady stosowane wobec najmłodszych można z sukcesem zastosować do sprzedawania produktów dorosłym. Największą siłą napędową konsumpcjonizmu okazał się jednak strach. Eksploatując ludzkie lęki, producenci stworzyli ogromny i wart miliony dolarów rynek produktów związanych ze zdrowiem i bezpieczeństwem. Jacques pokazuje, jak na nasze zakupy wpływa czynnik strachu, który skłania nas do kupowania aut typu SUV, papierosów czy napojów takich jak Vitaminwater.
Czas trwania: 1 h 00 min
Reżyseria: David Alter,
![]() |
2025-04-30 21:25 |
Greenowie w wielkim mieście - Gargoyle Gals / Supermarket Scandal
8 / 10
Rodzina Cricketa Greena przeprowadza się ze wsi do wielkiego miasta. Ich próby dostosowania się do nowej sytuacji dostarczą wielu śmiesznych sytuacji. |
![]() |
2025-04-30 20:30 |
Wytłumaczenie wszystkiego- dramat obyczajowy
7 / 10
Budapeszt. Lato daje się we znaki mieszkańcom miasta. W nieznośny upał do egzaminu dojrzałości próbuje przygotować się licealista Ábel (Gáspár Adonyi-Walsh). Poza... |
![]() |
2025-04-30 21:00 |
Mentalista 5 - Czerwony lakier do paznokci
6 / 10
Dalszy ciąg losów Patricka Jane'a (Simon Baker), który jest niezależnym konsultantem w Kalifornijskim Biurze Śledczym (CBI). Obdarzony intuicją, nadzwyczajnymi zdolnościami... |